مشکل اصلی بازار آهن و فولاد در این روزها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در بازار اهن آلات همچنان موضوع رانت سر زبون ها قرار دارد و در مورد آن حرف های بسیار زیادی به گوش می رسد. این موضوع در حالی است که طرح تنظیم بازار برای حل این مشکل اجرا شده و تا حدودی تاثیر گذار بوده است. برخلاف عقیده برخی فولاد سازان و فعالان این بخش، در حال حاضر مشکل مهم و اساسی بازار آهن الات کشور و همچنین نوسانات نرخقوطی پروفیل و دیگر محصولات فولادی مازاد تولیدی، سفته بازی و تحریم ها می باشد که به زودی با وجود طرح تنظیم بازار، بازهم دچار مشکل خواهیم شد که این امر از قبل پیش بینی شده بود چرا که زیر ساخت هایمان خراب می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حال حاضر بدلیل تقاضای غیر واقعی و متاثر از التهابات بازار میلیون ها تن فولاد مانده که مازاد تولید بوده است. همچنین طی سال اخیر به علت عدم برنامه ریزی بلند مدت نتوانستیم بازار را کنترل کنیم و اکنون با یک بازار داخلی و خارجی منجمد مواجه شده ایم که این موضوع ریشه چندین ساله دارد.

در شرایط فعلی بازار فولاد کشور به جای تمرکز بر تامین نیاز داخل و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا، به افزایش تولید فولاد خام روی آورده است تا از این طریق بازار های صادراتی را تامین کرده و بتواند ارز آوری کند. طی سال های اخیر برنامه ریزی های چند ده ساله برای صادرات انجام دادیم که در حال حاضر بدلیل وجود جنگ سرد میان ما و آمریکا با سد بزرگی مواجه شده ایم و بسیاری از هدف گذاری هایمان با مشکل مواجه شده است. همچنین در این راستا سال هاست که از تولیدات داخل و سرمایه گذاری غافل شده ایم و اکنون مقدار بسیار زیادی فولاد خام روی دستمان مانده که نمی دانیم با وجود تحریم ها با آن ها چه کنیم.

در شرایط فعلی هم، به علت تحریم‌ های ظالمانه و همچنین کاهش ارزش ریال؛ به شرایط حساس و بحرانی رسیده ایم که دولت نمی تواند آن را رها کند؛ اما این کنترل ها می بایست کاملا حساب شده، و با دقت کافی و با مشورت انجام شود؛ زیرا هر اشتباهی که از سوی مسئولی صورت گیرد، این بخش دچار تلاطم شده و ممکن است ویرانی به بار آورد و این امر بر قیمت پروفیل و سایر محصولات فولادی نیز قطعا تاثیر خواهد گذاشت.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: